Hundeløp rundt Storvannet i Hammerfest

Publisert av Kirsti Olafsson Pedersen den 25.01.21.

Lions Hammerfest stilte opp i år også som hjelpere under årets arrangement med hundeløp rundt Storvannet.

I år som i fjor var Lions Hammerfest så heldig å bli spurt om vi kunne hjelpe til under arrangementet som en av hundekjørerne i Finnmarksløpet har for funksjonshemmede og barn i byen. Lions Hammerfest stilte med glede opp og sto til tjeneste.

Dag Thorulf Olsen fra Hammerfest kom på åttende plass i Finnmarksløpet i år. Han stilte opp med sine venner og 30 hunder. Det var et yrende hundeliv med mye glede og latter. Dette ble arrangert en helg i april fra klokken 11 til 15 slik at alle barn skulle få seg noen turer rundt Storvannet på hundeslede. Både barn og voksne fikk gratis pølse og varm sjokolade så mye som de ønsket, sponset av Lions Hammerfest. Dette arrangementet er i samarbeid med Hammerfest kommune.

Vi i Lions fikk en god mulighet til å informere de voksne om Lions, samt dele ut informasjonsfoldere. Lions Hammerfest håper å bli invitert neste år også. I år som i fjor stilte Hans Kristian Østvik villig opp og var en god ambassadør for Lions. Tusen takk. Hilsen Klubbleder Kirsti O. Pedersen

Foto: Hundekjører Dag Thorulf Olsen og medlem i Lions Hans Kristian Østvik