Lions Hammerfest overrekker sjekk til Montebellose

Publisert av Kirsti Olafsson Pedersen den 25.01.21.

Medlem Kristin Peacock i Lions Hammerfest reiste med familie til Montebellosenteret i Ringsaker kommune. På forhånd hadde da Lions Hammerfest bestemt seg for å støtte stiftelsen for det utrolige flotte arbeidet de gjør.

Kristin forteller om sin historie og opplevelse av Montebellosenteret:Hvert år blir det tatt ut personer/familier som får et opphold ved Montebellosenteret. Det er et høyt antall personer fra Finnmark som får tilbud om et opphold. Senteret ligger i Ringsaker kommune i Hedmark. Her er et landsdekkende kurs-og rekreasjons senter for kreftpasienter og deres pårørende/nærstående.Under et familieopphold på Montebellosenteret fra 21.-28/6 i år så vi hvilket fantastisk arbeid som ble utført, både på det menneskelige og den økonomiske side.Etter 2,5 år med en kreftsyk mann og pappa i huset ble vi enige om at vi skulle prøve å få plass ved senteret. Vi er en pappa med kreft, en mamma og to herlige sønner på 9 og 11 år. I vinter søkte vi plass på familiekurs hvor barna er i fokus. Dette for å bevisstgjøre barna at de ting som skjer innenfor hjemmet ikke er normalt, men er en konsekvens av sykdom/medisiner. Vi voksne håpet på bevisstgjøring og fremtidige konsekvenser av vår hverdag.Montebellosenteret viste seg å være så mye mer. Det var en fullstappet timeplan for barna som dekket alle aldre. Barnas timeplan inneholdt leketimer, tegning, glassmaling, besøk på bondegård, kano og svømming. Barnepsykologer fra Bergen var leid inn. Familieaktiviteter var satt opp, kreative timer, fjellturer og besøk til Hunderfossen. Alt av småting koster, og da de må bruke mye tid på å innhente premier, utstyr til de kreative timene samt turer, derfor var det ekstra hyggelig å kunne overrekke en sjekk på kroner 5000 fra Hammerfest Lions. Vår sønn Kasper på 9 år stod for overrekkelsen.

Foto: Kasper overrekker sjekk som takk for det flotte arbeidet som gjøres på Montebellosenteret.