Parkgata 34

Lions Hammerfest er med på å pryde graffitiveggen i Parkgata 34.

"Det har ved flere anledninger blitt gjort forsøk på å dekorere veggen i Parkgata 34, og våren 2013 kom ungdomstjenesten i gang med et prosjekt rettet mot Bootlegs 10årsjubileum. Vi ønsket å skape noe som hele byen kunne få ta del i og få glede av!

Graffitiveggen har vært et samarbeid mellom ungdomstjenesten i Hammerfest Kommune og Sprayboks i Kristiansand. Sprayboks driver med veggdekor og workshop i graffiti, og har gjort flere jobber i hele landet. Sprayboks har utarbeidet designet til veggen, etter forslag om motiv fra en av byens ungdommer. Motivet ble foreslått etter at vi ønsket å få lokalbefolkningen med på hva som skulle sprayes på veggen. Resultatet er en veggdekor vi synes fanger ungdomsmiljøet i Hammerfest, i tillegg til byens dansemiljø. Vi ønsket også å få fram at byen består av mange ulike nasjonaliteter, noe jordkloden i bildet representerer.
Vi synes Sprayboks har gjort en fantastisk jobb og er kjempefornøyd med veggen."

Lions Hammerfest har hvert så heldige med å få være en del av dette prosjektet.
Vi har dekt det økonomiske med å kjøpe inn alle spraybokser som ble brukt under dekoreringen.
Lions Hammerfest er kjempestolt over resultatet og synes det kommer godt fram i bybildet.

Foto: Her er det flotte resultatet som Lions Hammerfest har støttet utrettet av Sprayboks i Kristiansand.